W marcu uczniowie naszej szkoły realizowali zadania projektowe związane z „Królową Nauk – Matematyką”. Czas na podsumowanie!
Jak co roku, miesiąc marzec jest miesiącem, w którym większą uwagę poświęcamy królowej nauk, czyli matematyce. Dlaczego marzec? W marcu obchodzimy wiele świąt: Dzień Polskiej Statystyki (9 marca), Ogólnopolski Dzień Matematyki (12 marca). Z kolei 14 marca to Światowy Dzień Matematyki, urodziny swoje obchodzi liczba Pi, ale również urodził się w tym dniu Albert Einstein – wspaniały, wybitny uczony, laureat Nagrody Nobla, twórca teorii względności. Od 18 – 22 marca świętujemy również Światowy Tydzień Pieniądza. Nie można zapomnieć też o genialnym matematyku Stefanie Banachu, który urodził się 30 marca.
W ramach projektu uczniowie brali udział w licznych przedsięwzięciach:
- przeprowadzili praktyczne eksperymenty, aby zbadać naturę liczby Pi - wykorzystując różne metody, mieli okazję zrozumieć, jak liczba Pi jest niezmiennie związana z okręgami i stosunkiem ich obwodu do średnicy.
- wykonali diagramy procentowe ilustrujące częstość występowania poszczególnych cyfr - to zadanie pozwoliło im lepiej zrozumieć nieprzewidywalność i nieregularność tej liczby.
- w klasie 6b przeprowadzono turniej „1 z 10”,
- uczniowie klasy 8 wykonali bryły platońskie i poznali ich własności.
Dzięki zaangażowaniu naszych uczniów, projekt "Marzec - miesiącem Matematyki" okazał się inspirującą podróżą przez świat liczb i ich zastosowań.